dilluns, 25 de març de 2013

Pirat’s Sound Sistema editen el seu tercer treball, Em Bull la Sang

El trio de Sants format per Sergi Teià (DJ Brètol Selektor), Pep Arimont i Joan Soto (veus) és el primer grup del territori en conjugar el format de sound system (un selector que dispara ritmes i cantants que posen veus a les instrumentals en directe) amb l’ús exclusiu de la llengua catalana. Enguany han editat el seu tercer treball, Em bull la sang (Propaganda pel fet! – 2013), amb el qual consoliden la seva proposta musical i conceptual de reggae, ragga, rap i drum’n’bass en català, autogestionat i amb les arrels al carrer i al barri. Em bull la sang aplega un seguit d’himnes generacionals, amb músiques calentes, festives i ballables i grans dosis de complicitat, lluita, amor i esperança. Tot amanit amb esperit tropical i rebel. Després dels seus dos anteriors treballs (Sants Sistema el 2005 i Vol II el 2007), Pirat’s Sound Sistema editen un nou disc de 12 canonades de reggae, dancehall, tocs d’ska i drum’n’bass, amb 3 bonus tracks a base de remescles.
El disc ha estat enregistrat als estudis Pantrack (BCN) i la sala Stroika (Manresa) sota la producció de Jim Colominas i hi participen, entre altres, Robert Gibiaqui (The Pinker Tones), Arecio Smith (Astrio), Leire Etxarri (The Kinky Coocoo’s, The Oldians), Cesk Freixas, El Putu Nota o Zwit & Artur de La Magna Método. A nivell musical, Pirat’s és mantenen fidels a la seva personalitat... Devots de les sonoritats jamaicanes, el pal de paller a nivell musical torna a ser la música jamaicana: reggae de tall roots, de qualitat, potent i directe, com el tema que obre el treball “Jah n’estic fart” o “T’enyoro”; reggae amb tints més digitals i patrons trencats, com a “De nit”, o peces de dancehall descarat com “Foc” o el clàssic amb remake actual “Reggae Dancehall”. El grup no oblida la seva part festiva i encarada al directe, i això queda palès a temes com “Senyor de l’enrenou” o “Plàstic”. Em Bull la Sang recull també tocs electrònics de drum’n’bass i jungle, clarament presents a “Hom necessita quelcom” o “Ploren”, i evidentment als tres temes amb remescles que conté el disc.
Pel que fa les lletres, Pirat’s Sound Sistema es mantenen fidels als seus principis. Com presagia el títol del CD, en aquest tercer treball el grup segueix mostrant-se compromès amb la seva realitat (la de la majoria de la gent) i canten a la quotidianitat del carrer i dels barris, a la quotidianitat del jovent del segle XXI, una generació amb un present complicat però amb totes les ganes del món de viure, construir i decidir un futur millor. Explícits en els seus textos -que són directes i planers- no s’arronsen en la denúncia, tot i que no eviten mostrar l’altra cara de la moneda: una quotidianitat basada en l’amor i la festa en un món que no discrimina on ningú pel color de la pell o dels bitllets.
Font: CultureMag

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada