divendres, 5 d’agost del 2011

Què diu "Llença't" de Lax'n'Busto?

Un dels majors misteris que rodegen la música en català s'amaga en una de les cançons més famoses en la nostra llengua. Segur que haureu sentit un milió de vegades "Llenca't", la popular cançó de Lax'n'busto però poques persones saben assegurar amb certesa que diu el cantant Salva Racero en una d'eixes tornades que acompanyen la lletra. Si la cerques per pàgines d'internet no trobes eixes paraules i sí un debat al voltant de les possibilitats. Un company de foro s'atreveix a oferir una llista de les paraules que poden situar-se com a possibles. Algunes possibilitats són, com a mínim, osades. Carpanta, la banda, la fanta, gat i manta, la mandra, la pampa, aguanta, vilafranca, leva't i canta, la planta...
És curiós i graciós al mateix temps. Què n'opineu? Pot contestar, directament, algun membre del grup?

12 comentaris:

  1. Jo entenc "tu aguanta" referint-se a a que tot i que ara veus les coses negres si aguantes les coses canviaran (t'està convidant a no rendir-te - entenent-ho com vulguis entendre-ho- ). Però és el meu punt de vista. A mi m'agrada veure-ho així

    ResponElimina
  2. Jo crec que diu "aguanta, aguanta al lloc", perquè té relació amb el context de la cancó

    ResponElimina
  3. Marfanta, que en català antic vol dir prostituta o puta.
    O això entenc jo ;)

    ResponElimina
  4. I'm under (anglès) que vol dir, estic a sota, en referència a llença't tranquil que jo t'agafaré!

    ResponElimina
  5. I'm under (anglès), que vol dir jo estic a sota, en referència a que estigui tranquil i que es llenci.

    ResponElimina
  6. "la infanta" hahah es broma, jo diria que aguanta... pero no se, es dificil un dels misteris de les cançons en català

    ResponElimina
  7. Batmanta!!!! Perque s'ha de posseir una per tenir valor per llençar-se. XD

    ResponElimina
  8. Des del 'Bar la Fusteria' del poble killu de Cornudella de Montsant creiem que la canço comença amb un: La guatlla, podria ser pq una guatlla es llença a terra com si no hi hagués demà quan surt del ou. Per aquí també s'especula que la canço comença amb un: amanda o lamarta, sigui el que sigui, bar la fusteria de kalurri patrocina aquest espai. Amuuunt brivalls!

    ResponElimina
  9. doncs jo crec que diu you are under...

    ResponElimina
  10. Diu la Blanca, i es refereix a mi, evidentment

    ResponElimina